Tropical Fish Keeping - Aquarium fish care and resources

Tropical Fish Keeping - Aquarium fish care and resources (http://www.tropicalfishkeeping.com/)
-   Catfish (http://www.tropicalfishkeeping.com/catfish/)
-   -   Future tank (http://www.tropicalfishkeeping.com/catfish/future-tank-22463/)

fishyinpa 03-25-2009 10:02 PM

Future tank
 
Well I got the fish bug bad haha..Im planning my future cory tank. Someday I dunno when,but hopefully soonish we will find somewhere with more to room to live. If and when, I want to have a nice big tank. Im totally think a 55. :lol:

Now im contemplating what id want in it. i definetly would want my pandas and add maybe 6 more. Then maybe 12 of another species of corys. Or I may just have a bunch of pandas instead! I dunno yet. I like the juliis,though from what i read most times they arent "real" juliis they are more likey "false juliis" or leopard cories. They are a tad bit bigger than the real juliis. I also like the bronze or emerald ones. Im going by what ive seen at my lfs pretty much.

Maybe ill try some otos...but i dunno...so yeah...i have a txt file saved on my desktop with my future fishy plans! 8)

I havent gotten as far thinking bout what equipment i would need,but as i said this will be a long time off! haha...

dramaqueen 03-25-2009 10:06 PM

I saw some emerald cories at Petsmart the last time I was in there. They were pretty. I enjoyed watching them move along the bottom looking for food. Pretty cool.

fishyinpa 03-25-2009 10:10 PM

yup they are pretty cool. they have skunk cories too,but i kinda want something different looking lol.

dramaqueen 03-25-2009 11:34 PM

I think a tank full of different kinds of cories would be cool.

fishyinpa 03-25-2009 11:58 PM

yes! lol now to find a bigger place to live so i can do this...

Byron 03-26-2009 03:21 PM

I've maintained several species of Corydoras over 15 years, they are certainly fascinating and interesting fish in an aquarium. A word of caution, they do not like changes and are quite sensitive to the water parameters. If this is a new tank, let it cycle fully and get biologically established before adding corys; they will have a much better chance of survival. They are very sensitive to ammonia; one of my lfs regularly receives fish direct from south america, and he tells me that the corys often arrive dead, all of them in the bags, unless they are shipped with only a few fish per bag. In the past I have lost some when introduced into newish tanks (6-8 weeks after setup) but never when the tank was established (beyond 5 months). They do not like any chemicals or salt. And a smoth substrate (preferably sand, but very small gravel will suffice).

FishFreak95 03-26-2009 03:27 PM

Try Craigslist and sometimes you can find 100 gallon tanks for $150 or less. Ive found a 96 gallon for $85

fishyinpa 03-26-2009 09:01 PM

Thanks Fishfreak and Byron. That sucks about the corys doa. I have 6 right now in a almost 10 gallon tank with sand substrate. This tank I am planning on wont be for awhile,so I will definetly make sure i have it cycled before I add any more corys or the ones i have already. Hmm good idea,cl. I have found several 20s on there for my rodents lol. Im sure i can find a good priced big tank on there as well. :)

dramaqueen 03-26-2009 09:15 PM

A 20 gallon would be nice. Then you could definitely add some other type of cories.

fishyinpa 03-26-2009 09:46 PM

Yah. I think ( i have to measure again) but i do think i can fit a 15 gallon on the dresser. If it will,I know i can some more corys. I know the inch per gallon doesnt always work,cause you have to think bout the decorations and all that. So im thinking i could have maybe 8 in a 15? Id love to add two or three more. :)


All times are GMT -5. The time now is 02:03 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2