Why you should only set up tank in the summer
Tropical Fish

Tropical Fish Keeping - Aquarium fish care and resources » Freshwater Fish and Aquariums » Beginner Freshwater Aquarium » Why you should only set up tank in the summer

Why you should only set up tank in the summer

This is a discussion on Why you should only set up tank in the summer within the Beginner Freshwater Aquarium forums, part of the Freshwater Fish and Aquariums category; --> Dang! I have the best of intention to set up the 2nd 10g today, even have the plants already.... but boy its hurting try ...

Check out these freshwater fish profiles
Pristella Tetra
Pristella Tetra
Burmese Loach
Burmese Loach
Reply
LinkBack Thread Tools vBmenu Seperating Image Search this Thread vBmenu Seperating Image
Why you should only set up tank in the summer
Old 12-19-2009, 10:07 AM   #1
 
Angel079's Avatar
 
Exclamation Why you should only set up tank in the summer

Dang! I have the best of intention to set up the 2nd 10g today, even have the plants already.... but boy its hurting try to wash sand outside when its in the 30's.... I think the next tank that'll be set up with sand will be set up in the summer time only!!!

Boy is my EVERYTHING cold right now...need some hot coffee here!
Angel079 is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2009, 10:38 AM   #2
 
mrdemin's Avatar
 
Yea, the temp is unusual for us here also, high of 30, feels like 20! AND to top it all off were expecting 6-12" of snow by tomorrow. Not to mention I didnt get a chance to switch off my summer tires on the car, and I have a 15 mile drive home from work.
PS, I rinsed my gravel in the bath tub, not sure that would work with sand though.
mrdemin is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2009, 11:07 AM   #3
 
Angel079's Avatar
 
Man, I want some decent snow here too! Granted I don't miss the CO blizzards too much but some snow would be NICE

Yea normal gravel I washed in the tub too...but sand...I decided I didn't wanna take my chances clog up the tub, so I went outside....

Now I think I'm gonna do the 10g and the 1.5g (experimental tank) today and just hide out in my "fish-office" lol
Angel079 is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2009, 04:02 PM   #4
 
Here in Pacific North West, our weather in the winter can create a self wash. Just put the gravel in the bucket and leave it out for one of our many monsoon rains, and voila - instant self cleaning.
rsn48 is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2009, 05:13 PM   #5
 
Angel079's Avatar
 
Quote:
Originally Posted by rsn48 View Post
Here in Pacific North West, our weather in the winter can create a self wash. Just put the gravel in the bucket and leave it out for one of our many monsoon rains, and voila - instant self cleaning.
you cheater!!!!!
Angel079 is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2009, 05:28 PM   #6
 
Mecal's Avatar
 
yeah I hear ya.
It's a chilly 72F right now here in Phoenix.
Mecal is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2009, 05:46 PM   #7
 
Mean Harri's Avatar
 
Quote:
Originally Posted by Angel079 View Post
Man, I want some decent snow here too! Granted I don't miss the CO blizzards too much but some snow would be NICE

Yea normal gravel I washed in the tub too...but sand...I decided I didn't wanna take my chances clog up the tub, so I went outside....

Now I think I'm gonna do the 10g and the 1.5g (experimental tank) today and just hide out in my "fish-office" lol
We don't get too bad of snows on the front range. Although in the 7 years that I've been in CO we've had two blizzards. But if you were in the springs, yeah south of that Palmer divide it gets nasty.
Mean Harri is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2009, 06:04 PM   #8
 
Angel079's Avatar
 
Tell me lol I lived in the Springs for many yrs

I'm doneeeee...well at least with the 2nd 10g set up, somehow it triggered a chain reaction (having ordered too many plants) to rescape the 45g a lil which now winds up changing the OTHER 10g a lil....oh and I still gotta set up the 1.5g experimental....sooo much to do what had I gotten myself into LOL
Angel079 is offline   Reply With Quote
Old 12-19-2009, 07:26 PM   #9
 
redlessi's Avatar
 
I am in Philly and it has been snowing since last night. We have about 12 inches so far and it is still coming heavy.
redlessi is offline   Reply With Quote
Reply

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
How I spent my summer vacation... Ashkat Freshwater Journals 8 07-28-2008 09:48 PM
A helpful reminder for people entering summer! okiemavis Beginner Freshwater Aquarium 7 06-13-2008 04:11 PM
How do you keep goldfish cool in the summer? Julie's Julies Cyprinids and Atherinids 4 06-15-2007 11:57 AM


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search



All times are GMT -5. The time now is 05:03 AM.